torstai 1. toukokuuta 2014

1.5. Blogi täyttää vuoden! (Erikoispostaus)

Tänään, tasan vuosi sitten aloin kirjoittaa blogia. Aika on mennyt hirvittävällä vauhdilla ja postauksia on syntynyt enemmän kun ikinä osasin odottaa. Luulin blogista tulevan minulle vain joku "heppapäiväkirja" tai "kirjoittelen silloin kun haluan", mutta olen huomannut kirjoittavani nykyään kaiken tänne, jopa ennen kun kerron niitä edes äidilleni. 

1 vuoden kunniaksi päätin tehdä erikoispostauksen, jota pähkäilin toden teolla. Päädyin kuitenkin tälläiseen meikki tutoriaan, elikkäs tässä kuvia vaihe vaiheelta arkimeikistäni, joka syntyy alle 15 minuutissa. 


Tässä kaikki mitä tarvitsin meikin tekemiseen. 


Tässä naama ilman meikkiä. Paljon epätasaisuuksia, punaisuutta, mustapäitä, finnejä. Naama ja sen virheet ovat olleet aina hyvin arka asia itselleni ja sen takia kynnys julkaista meikittömiä kuvia onkin ollut iso. Tähän akneen ei ole mikään auttanut, joten olen todennut etten käytä aikaani ja rahaani "parannusyrityksiin". Kosteusvoiteena käytin ziaja cocoa butter creamiä jonka olen joskus saanut joululahjaksi. Se on tarkoitettu kuivalle tai normaalille iholle, ja tuoksuu ihan tajuttoman hyvälle!


Meikkivoide ja puuteri naamassa. Meikkivoiteena käytin Lumenen CC Color Correcting Cream joka on kyllä ollut itselle enemmän kuin sopiva! Ja huomaatte kai kuinka peittävä voide on verrattaessa ylempää ja tätä kuvaa. Puuterina käytän Oriflamen matte control pressed powder joka on ihan ok, mutta hakusessa olisi vähän kevyempi puuteri.  


Tässä olen kulmat jo piirtänyt ja laittanut poskipunaa. Näkymättömien kulmieni takia olen ne vuosi kaudet piirtänyt, välillä ohuemmiksi välillä paksummiksi, välillä vaalealla nyt taas tummalla. Ilman kulmia näytän todella hassulta! Kulmakynäni on Rimmel Professional Eyebrow Pencil 004 Black Brown. Poskipunaa olen innostunut taas hieman sipaisemaan, jolloin kasvoihin tulee vähän kolminaisuutta ja ilmettä. Poskipunani on Oriflamen Giordani Gold Pressed Blush Rose Silk. 


Välillä sipaisen luomiväriä, useimmiten en. Värien yhdisteleminen on tässäkin vaikeaa ja suosin yleensä todella maanläheisiä värejä. Nyt käytin Oriflamen Smoky Collection ruskeansävyä. Tämän olen huomannut olevan ihan peruskiva setti.


Ja vielä ripsaria. Tällä kertaa käytössä Oriflamen Giordani Gold Supreme Length Mascara. Ripsarin suhteen olen todella vaativa. Sillä - niinkuin kulmakarvani, myös ripseni ovat täysin näkymättömät. Joten ripsarilta vaadin paljon volymia ja vielä vähän enemmän. 


Ja tadaa valmis! Ja aikaa meni 10-15 min. Tälläinen on perusmeikkini, onko innostusta nähdä myös juhlameikkini, mikä on astetta vaativampi? Tästä voisin vaikka videon kuvailla tässä joku päivä. 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti