sunnuntai 25. toukokuuta 2014

Ihan Tuuliajolla

Heippa! Ja huokaus, vihdoin pääsen blogin pariin. Viikonloppu meni sellaista kyytiä, että oksat pois. Samalla kuitenkin oli rentouttavaa, ihan kuin olisi ollut minilomalla. Tai no niinhän vähän olinkin. Lähettiin nimittäin Pro-liiton luotsaamalle teatterimatkalle Tampereelle. Ja oli muuten älyttömän kivaa!

Lähtö oli lauantaiaamulla kello 8:50. Tämä tarkoittaa sitä ettei minulla tällä viikolla ollutkaan ratsastusta. Bussissa matkasimme Tampereelle ja perillä olimme noin klo: 12. Huoneet saimme heti ja vaatteiden vaihdon jälkeen otettiin siiderit hotellin terassilla. Hotelli oli siis Cumulus ja aivan Tampereen kosken lähellä. Tämän jälkeen lähdimme lipumaan kohti teatteria. Esitys alkoi vasta 14, joten meillä oli vielä hyvin aikaa. Meidän onneksemme Tampereen kauppatorilla oli kuin meitä varten Olut- ja Panimo-tapahtuma. Ja käytiin me sielläkin kurkkimassa, aikeena tulla illalla vielä uudestaan.

Ja sitten esitykseen. Se oli mieletön! Huikea! Paras! Vau. Esitys tai musikaali kertoi siis suomalaisista rock-muusikoista, jotka lähtevät kiertueelle seilaten vanhalla aikansa nähneellä paatilla, kierrellen Saimaan rannalla olevat keikkapaikat. Laivalla ovat Juice, Martti Syrjä, Ismo Alanko, Olli Lindholm, Eino, joka kirjoittaa tapahtumasta juttua, sekä ihana laivaemäntä Tia-Maria. Esityksessä muusikot esittävät tunnettuja suomalaisia hittejä. Mukaan mahtuu myös paljon huumoria ja rälläämistä. Esitys tempaisi täysin mukaansa, ja olen vieläkin siitä fiiliksissä! Mahtavuutta!

Esityksen jälkeen oli ruokailu, joka oli alakerrassa Stand Up- klubilla. Ruoka oli hyvää, mutta kamalan kuumuuden ja huonon ilmanvaihdon takia syöminen jäi vähän vähiin. Mutta nesteytyksestä huolehdittiin senkin edestä ;) Ruoan jälkeen ei ollut enää "pakollisia menoja" ja porukka levisikin kuka milloin mihinkin. Me päätettiin lähteä jatkamaan oluihin tutustumista ja siellä menikin melkein koko ilta. Seurattiin me sivusta Suomen peliäkin, mukana vähän huudellen.

Kun oluet oli nähty, oli pieni suolaisen nälkä. Siispä kohti ruokaa. Ja aivan hotellimme vieressä oli kuin tilauksesta Tapas-Ravintola! Ja voi pojat se oli taivaallista! Ikinä ennen en ole tapaksia syönyt, mutta voin vannoa ettei tämä viimeiseksi kokeiluksi jää. Kaikki oli hyvää ja pieniä naposteltavia katosikin suuhun kuin vahingossa. Kello lähenteli yhtätoista, kun kävimme vielä yhdillä ja nukkumaan. Päivä oli ollut pitkä ja raskas, mutta kokemisen arvoinen! Lisäksi esitys oli niin huikea, että haluaisin sen nähdä jopa uudestaan ;)